Energizujący smoothie z mlekiem migdałowym i bananem

Dochodzi zaledwie 2 po południu a już czujesz, że bez kubka kawy nie wytrzymasz do wieczora? Zamiast sięgać po kawę przygotuj zdrowy i energizujący smoothie na bazie mleka migdałowego i bananów! Jego zrobienie zajmuje dosłownie parę minut i gasi nie tylko pragnienie, ale też syci i odżywia.

Mleko migdałowe zwane również mlekiem zdrowia bogate jest w witaminy z grupy B, E i PP, minerały (magnez, potas, fosfor, wapń, żelazo, mangan, miedź oraz tryptofan), białko i nienasycone kwasy tłuszczowe.

bananaOdmładza, pomaga utrzymać zdrową wagę, dobrze działa na serce i zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę. Wolne od cholesterolu, glutenu, laktozy i kazeiny - ciężkostrawnego białka m.in. odpowiedzialnego za zespół chronicznego zmęczenia, stanowi wspaniałą bazę do smoothies (aby dowiedzieć się więcej o zaletach mleka migdałowego, polecam ten post: 8 powodów, dla których warto pić mleko migdałowe).

 

Jeśli chodzi o banany, to są one dobrze znane z wysokiej zawartości potasu, który pomaga utrzymać stały poziom energii. Ze względu na te właściwości banany zaleca się przy długich treningach i wtedy, gdy czujemy się osłabieni i pozbawieni sił. Dodatkowo potas reguluje poziom sodu w organizmie i obniża wysokie ciśnienie krwi. Zapobiega tworzeniu się zatorów, zmniejszając w ten sposób ryzyko wystąpienia chorób serca. Ponadto w bananach znajdują się duże ilości witaminy B6 (pirydoksyna). Witamina ta ma liczne zalety; chroni przed niedokrwistością, pomaga obniżyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu II a dzięki wytwarzaniu serotoniny i dopaminy jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego (innymi słowy odpowiada za dobre samopoczucie).

 

Inną zaletą tego prostego smoothie jest to, że jest on zaskakująco sycący. Zawarty w mleku migdałowym i bananach błonnik zaspakaja głód na dłuższy czas, dzięki czemu łatwiej jest się oprzeć podjadaniu między posiłkami.

 

Nasza rada: wybierz w pełni dojrzałe banany, zapewnią one najlepszy smak. Z kolei dodatek pomarańczy do smoothie dostarcza zdrową dawkę witaminy C.

Składniki:

  • - 1 banan

  • - pół obranej pomarańczy

  • - 1/2 szklanki mleka migdałowego

  • - 1/3 szklanki jogurtu greckiego

  • - 1 łyżeczka miodu

  • - szczypta cynamonu

  • - 3/4 szklanki kostek lodu

 

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki połącz w blenderze i zmiksuj do uzyskania gładkiej konsystencji. Jeśli smoothie jest zbyt gęsty, dolej mleka migdałowego. Smacznego!


Opublikowano: 12 lip 2016
Napisany przez: Perla Negra
Kategoria: Przepisy
Comments powered by Disqus